Followers

Friday, March 18, 2011

Bestnya ABC Taiping

Balik dari pejabat petang semalam 7.15 pm. Lepas maghrib kami bersiap untuk makan malam..
Pikir nak makan kat mana ya..dalam hati aku..
Haa..kita pegi Taiping nak, kata aku.."Yeyyy" anak-anak aku melompat.
Bergerak ke Taiping jam dah 7.50 pm, sampai Taiping lak tak tau mana nak makan..
Pusing kat kamunting..Ishhh, tak der tempat yang menarik..
Ambik keputusan pi medan selera belakang Bomba..
Seronok anak-anak aku..
pasti menu diaorang ABC yang pertama diminta..
ABC kat Taiping ni memang ada special nya..bagi aku ada nostalgia nya.


Masuk gerai Che Arfah nih..makanan ok lah..taraf 3 bintang aku bagi..
perut dah lapor..jam dah pukul 9.45 pm..
ni bahana berpusing-pusing cari tempat makan..
nak makan pun susah ker..

Yong Tau Foo..menu wajib aku dengan isteri..

Dah lepas makan..tengok longgok pinggan.
"Haa..apa lagi" kata aku.
lepas makan pi cuci pinggan... sapa nak bayor, duit tak der..
gelak yer..
Tu mamat kat belakang nak tumpang posing sekali..apa da..
Si kecik ni boleh tahan nak berposing..dah tu tukang buat kecah atas meja..jaga kakak tu marah meja dia kotor ...

Yang Uci nih nasi tak habis makan ...sibuk nak bergambor..
pas nih pi Zoo pulak...Night Safari
Apa hal, habis makan pun dekat pukul 11 malam..dah sunyi kat Zoo..gajah pun dahh masuk tidor..
bergambar kat luar ajer ler..
Sapa suruh masuk Zoo tengah malam..
nak jadi bahan makanan rimau ker..
Jam 11.45 malam bertolak balik Ipoh.
mengantuk beb...mengantuk sebab perut dah kenyang..
kita masuk Zoo lain kali ler..kata aku pada anak-anak..

No comments: