Followers

Sunday, April 24, 2011

Mimpi Ku Ketika Saat Dikebumikan

Ketika aku bersendirian
aku mula terkenang pelbagai peristiwa,
kenangan ketika kecil, bergaduh bersama adik beradik
dimarahi oleh ibu ku
kenangan ketika di asrama
suka duka berada diperantauan
Tapi, imbauan aku terhenti ketika aku melihat kelibat van jenazah melalui jalan dihadapan kedai mamak tempat aku duduk sambil menghirup teh tarik malam tadi,
mula terkenang  dengan kesihatan yang tidak menentu ketika ini, sekejap demam, 
sekejap letih, sekejap selsema
Ahhh...mungkin sebab aku dah kurang bersenam ketika ini, maklumlah sekarang perjalanan balik dan pergi ke tempat kerja pun dah makan masa 3 ke 4 jam,setiap hari.
Aku terkenangkan, mimpi yang sama sebanyak 2 kali aku alami,
Mimpi saat aku akan dikebumikan.
Aduhhh....mimpi apa nih,
Ketika aku dikapankan, dibaringkan diatas tikar ditengah rumah
anak dan isteri ku menangis teresak-esak di kiri-dan kanan ku,
Bergema bacaan yassin oleh saudara-mara serta sahabat-handai,
Aku mengusap satu-persatu wajah kekasih ku..iaitu..
anak-anak dan isteri ku...
Tapi mereka tidak mengendahkan perbuatan aku...
aku berbisik ke telinga isteri ku, agar menjaga anak-anak menjadi manusia yang beriman dan berjaya didunia dan akhirat..
tapi dia tetap menunduk menangis teresak-esak...
aku menepuk-nepuk bahunya agar jangan bersedih, kerana aku berada disisinya..
tapi esakan isteri ku semakin kuat,
aku menjadi semakin sebak,
aku rangkul ke lima-lima anak ku yang duduk sekumpul
aku peluk, aku cium mereka satu-persatu
mereka tetap menangis tersedu-sedu,
hati aku hiba tidak terhingga.
Jenazah ku mula dikapankan,
seluruh tubuh ku sudah dibaluti oleh kain,
aku mencelikkan mata, hanya terlihat kain putih sahaja,
mereka mengikat hujung kaki ku, mengikat hujung kepala ku,
aku tidak merasa lemas sedikit pun, sebab cahaya didalam kain kapan ini sangat terang, sangat lapang keadaan didalamnya, walaupun diluar mereka membalut dengan ketat.
Mereka memgangkat tubuh ku, memasukkan ke dalam keranda,
aku keluar dari keranda dan berdiri dibelakang anak dan isteri ku,
jenazah ku di usung ke tanah perkuburan, aku mengekori dari belakang
hati aku amat bahagia, walau pun anak dan isteri ku sangat hiba,
jenazah ku mula dimasukkan kedalam liang, aku memeluk kekasih ku..anak dan isteri..
aku mula berbaring,
sedikit demi sedikit tanah mula menutupi tubuh ku, semakin gelap....
semakin gelap....semakin gelap....
Tuuuppp...suasana hening sunyi, tidak ada lagi aku dengar esakan, tiada aku dengar bacaan doa dan talkin lagi...
Tiada hidupan pun disekeliling aku, yang ada hanya kegelapan walau pun tempat akau berdiri ini sangat luas,
aku mula teringatkan anak dan isteri ku, terasa amat rindu kepada mereka, 
Ya Allah amat rindu sekali hati ku ini pada mereka..
aku mula terbayang kan riang gembira mereka menyambut kepulangan ku setiap petang ketika pulang dari tempat kerja...
aku rindu mereka...aku rindu mereka
aku meraung...aku menjerit...
aku meronta-ronta...
aku terjaga dari mimpi...dengan air mata menitis membasahi bantal ku
Aku bangun mengambil air sembahyang, sembahyang sunat taubat, tahajud dan witir.
aku duduk merenung wajah isteri dan anak bongsu ku
terkenang adakah begini ketika satu hari nanti saat aku meninggalkan kamu semua wahai kekasih ku..
ampuni aku wahai kekasih ku...

Thursday, April 14, 2011

From Taiping With Love

Weeee...
minggu nih aku mula rasa letih...
11hb April 2011 aku mula bekerja ditempat baru...Taiping
Agak jauh dari rumah aku...Ipoh.
dah hari-hari berulang....letih beb..
Hari aku up-date blog nih maknanya hari ke empat aku disini..
Hari pertama dan kedua disambut dengan hujan lebat...tapi biasa lah...Taiping..
Tempat paling tinggi taburan hujan dalam Malaysia..mula nak cari untuk beradu (tidur).
nak cari bilik ker rumah..kalu bilik,biasalah, kecik,sempit, kalau rumah pulak rasa besar sangat, duduk sorang jek...
inilah masanya nak gunakan ilmu decision analysis nih..
kita tengok nanti..



Sunday, April 10, 2011

Woi!!! cakap bagi betul lah...

WOi!!!! sekali lagiku ulang...cakap bagi betul lah...
aku confuse dengan 3 kes nih...


1. Kes #1: Teoh Beng Hock & Sarbani...

Cuba cakap mereka nih bunuh diri ke....di bunuh ke...jatuh ke...

2. Kes #2: Anwar ker dalam video tu...


 Siapa berani bukti kan yang ini gambar Anwar..Datuk "T' pun tak ada bukti..

3. Kes #3: Telur ayam; Palsu ker Ori?


Ini kes palsu tapi ori..tipu tapi benar...salah tapi betul

Perrghhhh...3 kes nih...betul-betul buat rakyat Malaysia
 *caca MArba*

Thursday, April 7, 2011

Kematian ke 2 dari kes SPRM

Insiden terbaru ini, yang sekali lagi mengejut dan menggemparkan negara, berlaku ketika Suruhanjaya Diraja sedang mengadakan siasatan berhubung kematian bekas pegawai DAP Teoh Beng Hock, yang ditemui mati selepas disiasat SPRM di Shah Alam, dua tahun lalu.
 Belum selesai kes pertama sudah ada kes kedua..
Ramai rakyat Malaysia terkejut dan sedih serta melahirkan satu pandangan yang sama – mustahil bagi pegawai Kastam itu  yang berusia 56 tahun – boleh mengambil keputusan untuk membunuh diri dengan terjun dari bangunan tinggi.

Ahmad Sarbani Mohamed , penolong pengarah Kastam, yang ditemui mati di bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
“Dia hanya dijadikan kambing hitam kerana seseorang,” kata Ridzuan,bekas pemberita, yang berusia 46 tahun.
Ridzuan juga memberitahu tidak logik Ahmad Sarbani boleh membunuh diri kerana dia sentiasa mempertahankan bahawa dirinya tidak bersalah.
Seorang lagi rakannya, Ashaari Isa juga yakin Ahmad Sarbani bukan seorang yang boleh mengambil tindakan membunuh diri.
“Itu yang SPRM mahu katakan, tetapi bagi mereka yang mengenali dia secara peribadi adalah mustahil beliau boleh membunuh diri,” katanya lagi.
“Personaliti dan tingkah laku dia adalah bukti dia seorang yang kuat beriman,” kata ahli perniagaan berusia 57 tahun ini.
Justeru kata Ashaari, dia mahu SPRM menjelaskan mengapa seorang pegawai kanan Kastam sanggup untuk membunuh diri dan mahu ditunjukkan rakaman CCTV kepada umum.
Sumber:Yahoo News

Tuesday, April 5, 2011

Anwar mangsa Konspirasi - Kajian Mendeka Center?

“Kalau nak mati, saya mati... bukan mati karier politik.
“Hidup mati saya di tangan Allah bukan Umno-BN... belum tentu Umno-BN mampu bertahan tanpa rakyat Malaysia,” katanya.

Anwar sebelum ini menuduh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan polis terbabit dalam pendedahan rakaman video seks kononnya beliau mengadakan hubungan seks dengan seorang wanita tidak dikenali, di hotel Carcosa Seri Negara bulan lalu.Najib dan Hishammuddin kemudian menafikan penglibatan mereka dalam rakaman berkenaan.

Menurut hasil kajian itu, 45 peratus responden beranggapan bahawa Anwar (gambar), yang juga Ketua Umum PKR, adalah mangsa pembunuhan karakter politik manakala 22 peratus bersetuju yang pemimpin itu seorang lelaki yang rendah pegangan moral.

Seramai 504 responden ditemu bual oleh Merdeka Center antara 24 dan 27 Mac lalu dengn 59 peratus adalah Melayu, 32 peratus Cina manakala sembilan peratus India.

"Caca Marba Rakyat"

Friday, April 1, 2011

Gambar 1000 makna

Climax..please go in..


Read louder..


Delicious Lice Omlet.


S --superman or sperma or sperman

PoCo-Poco Haram ker tidak..

*Apakah pendapat anda dengan keadaan ini*

Baru lepas 4 hari berita tarian poco-poco haram..
Keputusan dari majlis fatwa Perak belum diwartakan lagi..
Berita telah tersebar..
Dr. Asri, bekas mufti Perlis pula keluarkan kenyataan..
Poco-poco tidak haram jika digunakan untuk tujuan bersenam, kearah kesihatan.
Caca Marba jadinya umat Islam Malaysia.. 

Rasional keadaan sekarang:

  • Majlis fatwa negeri bertindak sebagai satu badan khusus dalam negeri.
  • Keputusan majlis fatwa negeri hanya diguna pakai dalam negeri tersebut sahaja.
  • Tidak ada perundingan peringkat kebangsaan. 
  • Keputusan diluluskan oleh sultan.
Keperluan:

Keputusan fatwa perlu diluluskan diperingkat kebangsaan bukan hanya dalam negeri sahaja.

Kata aku;
keputusan mengatakan poco-poco haram ada betul jika dilihat dari sudut maksiatnya.
  1. Pergaulan antara lelaki dan perempuan
  2. Pakaian menjolok mata
  3. Lenggang lenggok yang dibuat hingga boleh menaikkan syahwat.
*Jika haram semua jangan buat.
  Jika 'harus' untuk kesihatan, asingkan lelaki dengan perempuan..itu lebih baik..