Followers

Sunday, January 22, 2012

Tunjuk 'Anu' kalu nak masuk


Aduhhh..mcam nih punyer bisnes pun ader...
Sebuah pusat urut kenakan syarat kepada pelanggan mennunjukkan 'anu'nya sebagai syarat untuk masuk ke premis urut tersebut..agaknya diaorang nak pilih saiz kot..ada saiz tertentu ajer boleh masuk..aku agak ler..
Pusat urut nih hanya untuk lelaki dan kepada lelaki jer...maksudnya tukang urut lelaki dan pelanggan mesti tunjuk kelelakian mereka..Mereka kena kan bayaran RM150 untuk satu pakej, urut dan hentam belakang..apa daaaa
Makin ramai umat zaman Nabi Luth..premis nih telah diserbu oleh polis pada 20hb Jan 2012 jam 4.30 petang di kawasan Midlands Park, Jalan Burmah Pulau Pinang..
Tapi masalahnya tempat nih dah kena serbu 15 kali..polis takder kerja lain ker..sebab hukuman tu bukan kepada owner, hanya sita premis jer..cuba gubal skit ajer undang-undang atau seksyen kesalahan tu untuk sumbat penyedia perkhidmatan dengan rotan 15 kali dan denda setengah juta..kan perkara nih merosakkan komuniti dan mereka nih anti-tabii..maka perlu hukuman berat skit..Kata aku lah..tak tau lah pulak kata korang..

4 comments:

Anonymous said...

bukan polis yg kuarkan lesen pusat urut... tanyalah kat majlis bandaran... polis buat kerja pun kena hentam, klu dibiarkan ckp polis x alert... mcm mana tu?

Roslan Ali said...

Bukan nak hentam polis..Perkara nih berlaku kerana terlalu banyak birokrasi, hukuman dari pihak polis tentang kes seperti ini pengusaha langsung tak takut, tak ada kegentaran sedikit pun, paling tinggi denda yang bagi pengusaha nih celah gigi jer..majlis bandaran pulak cuma ada undang-undang sita premis, apa ada hal, boleh cari premis lain...mana ada jalan menyelesai masalah dari undang-undang yang ada...kan puncanya adalah pengusaha itu sendiri..bukan premis atau pelanggan..pengusaha yang tamak sebenarnya...

Roslan Ali said...

Bukan nak hentam polis..Perkara nih berlaku kerana terlalu banyak birokrasi, hukuman dari pihak polis tentang kes seperti ini pengusaha langsung tak takut, tak ada kegentaran sedikit pun, paling tinggi denda yang bagi pengusaha nih celah gigi jer..majlis bandaran pulak cuma ada undang-undang sita premis, apa ada hal, boleh cari premis lain...mana ada jalan menyelesai masalah dari undang-undang yang ada...kan puncanya adalah pengusaha itu sendiri..bukan premis atau pelanggan..pengusaha yang tamak sebenarnya...

Anonymous said...

dasat gambar piisang tu