Followers

Monday, January 23, 2012

Orang Asli pun dah kena penyakit Sifilis

Aku terkedu jugak dengar berita nih..orang asli yang duduk dalam hutan belantara pun dah dapat penyakit sifilis..
Sambil duduk meneguk secankir kopi di McD, aku terbeliak mendengar sahabat aku bercerita, naik hairan pun ada, nak tergelak pun ada...lalu aku bertanya pada sahabat aku nih yang lagak gayanya semasa bercerita mengalahkan pembaca berita buletin utama, "macamana diaorang dapat penyakit nih"..."Hahahaha.." gelak pulak simamat nih.."Tu lah ko, tak ikut perkembangan"..sambung dia lagi, tapi dalam hati aku.."Apa hal perkembangan macam nih aku nak ikut"...gerutu hati ku..dia sambung lagi, "Ko tau dah ada 20 orang asli yang kena penyakit sifilis kat Pahang"..katanya lagi "Dia orang nih dapat dari aktiviti seks bebas dalam hutan"..."Wah"..kata ku.."sapa pulak yang bawak" sambung aku lagi.."Orang asli nih buat seks bebas dengan pekerja asing dalam hutan tu, kebanyakannya pekerja balak", "Memang dapat bala'K ler" kata ku memintas cakapnya.."Hah, tulah pasal.." katanya. "Ko cari paper Kosmo 8 Dis 2011, m.s 10, ada cerita kat situ", kata sahabat nih lagi, apa lagi aku geledah almari surat khabar lama, sebab nak update dalam blog kena ada fakta kan..nanti korang baca kata aku tipu lak..Nampaknya penularan seks bebas nih memang dah berlarutan sampai dalam hutan, apa nak katakan dah itu yang ada permainannya waktu dalam hutan, tak kan nak main bola sepak, badminton ker..lagilah ragbi dah pasti tak mungkin..jadi ini ajer ler permainan yang paling mudah dan ringkas..agaknya ler..HAhahahaha 

No comments: