Sejenak Ketika Di Abu Dhabi, UAE

'Hummer' - gambar ketika di Carrefour The Corniche, Abu Dhabi ...
kalau waktu lapang kami lepak kat sini sebab pemandangannya cantik, tepi laut. awek...haha
ramai beb, satu hari aku sedang berdiri diatas escalator, 2 orang awek kat belakang aku cakap melayu
dia ingat x der orang Melayu, aku toleh dan menyapa mereka "awak orang Malaysia ker"
tertelan air liur mereka ber 2, dia orang ingat aku geng 'kabayan'..nak tau apa 'kabayan', ini adalah panggilan kepada masyarakat Filipina kat UAE untuk tahu samada mereka serumpun / senegara. 

 Ferrari nie tiap kali kami datang situ dia pasti ada..
pas tu dia parking ikut suka hati ajer...
orang Arab memang ada sikap macam nih...
Bukanlah....aku sewa kete nih...nak merasa ...hehehe








Aku pun nak posing gak...














Cantikkan pemandangan nih...
itulah sebab aku suka lepak kat sini...
tapi....biar cantik macamana pun...hati...
tetap teringat kat kampung..



Selepas 3 bulan di Abu Dhabi. Kemudian aku bertugas ke Madinat Zayed..tempat ni lebih kurang 160 KM dari Abu Dhabi...aku tak pernah tengok orang arab badwi..kat sini memang kampung dia..apa yang aku nak cakap adalah mereka memang bangsa yang sangat kasar..kurang menghormati orang lain..Kat bawah tu gambar rumah banglo yang kami diami ketika di Madinat Zayed, terletak di kawasan perumahan ADNOC (Abu Dhabi National Oil Company) macam Petronas ler...




konon seronok sangat dah ..kat padang pasir nih..waktu nie suhu lebih kurang 38 darjah celcius.panas tapi berangin, kulit bukan jadi hitam terbakar macam kat sini...tapi jadi kemerah-merahan 


Yang ini gambar ketika di Ibnu Batuta Mall.
Apa yang istimewa kat mall nih adalah ia terbagi kepada 3...
bahagian 1 adalah mall Egypt
yang ke 2 mall China siap dengan monumen tembok besar
bahagian 3 mall India..korang nak cari sari..perghh
rambang mata..terjojol bijik mata nak pilih



Comments

Popular Posts