Followers

Monday, December 26, 2011

Aku dirompak...GGgggrrrr

Memang kejadian nih buat aku benggang...
20hb Disember 2011,aku tidur dirumah hinggap di Taiping..(Sori, sebab rumah nih..aku tidur 2 atau 3 malam jer)
Bangun pagi macam biasa gi keje..tapi hati aku asyik teringat nak balik tengok rumah jer..
Habis waktu keje, hati berbelah bagi..nak balik Ipoh ker tido kat sini...pikir..pikir..
Ohh..aku kena cari sparepart ambulance kat Ipoh esok, baik balik sana..tapi hati masih teringat kat rumah , sebab ada barang-barang yang tertinggal..
Ahh, aku ambik keputusan balik selai sepinggang ke Ipoh, tinggal pakaian dan beg kat rumah tersebut..

21hb Disember 2011, awal pagi lagi aku dah melilau kat Bandar Ipoh, cari sparepart, cari bengkel-bengkel yang biasa aku pergi untuk bertanya tentang alat yang aku bawak nak repair nih..Jam dah pukul 10.30 pagi, payah nih dalam hati ku berkata, satu kedai pun tak sanggup nak repair..maklumlah alat dari Eropah, teknologi mereka tinggi, tak berani bengkel nak buat....emmm..nampak nya kena beli baru..
Ambik keputusan balik Taiping, sampai di Taiping lebih kurang jam 11.30 pagi, hati rasa tak sedap jer..kenapa nih asyik teringat rumah jer..
Balik rumah kejap ler, alang-alang dah lalu dari laluan keluar tol Taiping utara, sampai rumah, terus masuk dalam bilik untuk melihat keadaan,
'Berdesup' darah aku tengok atas lantai berterabur barang-barang dari dalam beg eksesori aku, kenapa nih..dalam hati..Ehh..mana beg eksesori aku...bukak laci sebelah bawah...hancus...kosong....habis duit siling yang aku kumpul..aku tengok keliling..radio aku hilang jugak.....wwwoooooiii, backpack aku baru sehari beli pun tak ada....hampeh betul lah...Kalu dinilaikan harga barang yang hilang memang tak seberapa, dalam RM300 jer..tapi kecewa sebab tak ada kesan pecah langsung, macam pintu dibuka dengan kunci dan kemudian ditutup semula agar aku tak perasan keadaan nya..nih yang aku benggang sangat...
Macam ada konspirasi jer.....
Memang aku kena pindah dari rumah nih....


No comments: