Ular Tedung dihadapan kaki ku

 Terkejut...memang terkejut
Tarikh 13hb Mei 2012..jam 7.25 malam
Eletrik x der kat taman rumah sewaan ku malam nih...
sebelum balik ke rumah aku singgah kedai runcit untuk beli lilin..
Keluar dari kereta sambil berlenggang aku buka pintu pagar..
buka pintu dan melangkah masuk..
Allah gerakkan hati ku untuk melihat kebawah...
"Siiihhhh"...bunyi dekat kaki kanan ku...
Allahuakbar.....seekor tedung panggu kepala dihadapan ku
sangat hampir dengan kaki kanan ini...
Aku cuma sempat bersuara terkejut "Uhhh"..macam tu jer..
Aku tak bergerak...pandang kearah ular tedung dengan rasa semacam jer...
Aku teringat petua dari imam kampung ku dulu..Imam Nasar namanya
Katanya kalau jumpa ular berbisa dan terdesak katakan macam nih..
"Kalau kau bukan ular, kau pergilah, jangan ganggu aku...kalau kau ular aku bunuh kau"
Dengan segera ular tersebut turunkan kepalanya dan menyusup ke tepi longkang rumah ...
Syukur...Allah telah memberi peluang kepada ku, untuk kekal sihat dan selamat...
Kepada pembaca, kata-kata diatas bukan mistik, tetapi berkesan kerana jin selalu menyerupai binatang berbisa terutama ular, lipan atau kala jengking selain binatang berkaki empat..
Wallahhuallam..

Comments

Popular Posts